Kouture-drømmen som ble til virkelighet!
Sonena Rahber og Natalie Henriksen har helt siden de var små, drømt om å åpne egen butikk. Drømmen ble til virkelighet her på Arkaden!
Du har kanskje vært innom klesbutikken Kouture her hos oss. Midt i senteret vårt ligger butikken som er fylt til randen av drømmekjoler i alle farger, lekre smykker og de fineste vinterjakkene. De ble først allmenn kjent for sine bandasjekjoler, og nå er de nok en gang i vinden med det nyoppstartede og selveide merket Kayani.
En drøm som gikk i oppfyllelse
Vi har slått av en prat med Natalie, som stolt kan fortelle at Kouture ble bygget på en drøm som to jenter har hatt siden de var små. -Både jeg og Sonena har alltid hatt et ønske om å starte vår egen butikk. I 2012 ble drømmen virkelig da vi tok sjansen og satset på å åpne en liten butikk på Arkaden i Oslo. Butikken var ikke større enn 30 kvm, men siden har vi utvidet 2 ganger i senteret og har nå en super fin butikk på hele 200 kvm midt i senteret. Vi angrer aldri på at vi tok denne sjansen, vi elsker det vi driver med og vi håper at vi også kan inspirere andre til å tørre å tro på seg selv, og følge sine drømmer.
I 2020 så deres egenproduserte klesmerke Kayani dagens lys, og Natalie forteller entusiastisk om nok en jentedrøm som ble realisert. -Kayani startet på samme måte som Kouture. Vi ønsket svært gjerne å starte vårt eget klesmerke da vi så at vi savnet noen produkter og design i på det norske markedet. Igjen, fordi vi ønsket å skape noe unikt, som ikke finnes overalt. Vi opplever ofte i Norge at de frittstående butikker ofte har veldig like varepakker. Vi ønsket å bygge ett varemerke basert på kundens behov og ønsker. Da vi selv står på gulvet, vet vi hva kunden søker etter. Kayani sine plagg er utviklet til den moderne kvinne hvor merket har en tilnærming av både det romantiske og feminine preg. Plaggene skal være komfortable og luksuriøse, mens designene er tidløse. Dette er plagg man kan bruke til hverdag og til fest.
Personlig service er alfa omega
Det er mye som skal klaffe for å skape en suksessfull butikk, og vi lurer på hva hemmeligheten som gjør Kouture så populær er. -Personlig service, svarer Natalie kontant og smiler. Vi har alltid hatt dette som en av våre grunnstener i bedriften. Enten du vet hva du ønsker eller om du trenger stylingtips, så skal vi hjelpe så godt vi kan. Vi håndplukker også alle varemerker selv, og vi er alltid på jakt etter nye, spennende varemerker. Kanskje er vi ekstra bevisst på å ta inn varemerker som det finnes svært lite av i Norge, men som er veldig store internasjonalt. Noen av de nyeste merkene vi fører på Kouture er: For love & lemons & Nicki Studios hvor begge brands har blitt en kjempe suksess.
Kjoler og skjørt vil prege sommermoten
Avslutningsvis spør vi Natalie om hva som kommer til å prege sommerens motebilde. -Kjoler og skjørt helt klart!! Ingenting er mer behagelig enn å slenge på seg en fresh sommerkjole kombinert med nye hvite sneakers. Vi satser stort på alt fra lette sommerkjoler & skjørt til mer trendy festkjoler. Men vi tror også at sweat genser kombinert med en sweat shorts blir en hit.
Natalie ser frem i mot en sommer med åpne butikker. -Det har vært veldig tøft det siste året. Coronasituasjonen, da særlig i Oslo, har resultert i både kundetap og lange perioder med stengt butikk. Heldigvis fikk vi en veldig god sommer sist år. Men det har helt klart vært ett år som har preget oss veldig.